torsdag, augusti 08, 2013

Skor (igen)

Det är inte ofta man köper nåt med förhoppningen av att inte behöva använda dem... Men ok, dessa BEHÖVS faktiskt! Mina gamla är från 2010, har gått 700km i slask, is och saltsörja och tappat dobb. Och väger bly. Och är fula. Och klumpiga. Och dessa var för halva priset. Och jag är värd dem. Och inte för att jag längtar - V E R K L I G E N INTE - men nu är jag redo för vinter(helvettet). Må den dock dröja jäkligt länge!!!

 
IceBug Spirit3 OLX Cherry/black. För vinterlöpning. Och tuff terräng.

Som kuriosa kan jag berätta att mina gamla icebugs senast användes den 19 mars i snöstorm (tack vare jogg.se har jag millimeterkoll på alla mina skor). Typ samma dag fast året innan, 24 mars 2012, sprang jag seedningsloppet för GBG-varvet i Mantorp. I shorts och linne... 18C varmt. Utan isinsekter på fötterna. Ni vet nog vad jag föredrar.

Helt klart hoppas jag att det är väder för dessa LÄÄÄNGE till :-) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka skor hade du innan? Samma modell eller något tyngre? (Tolkar jag det som).

Karin sa...

Jag hade Phyto (visst heter de så?) innan. Fördelen med dem (som inte ska underskattas men vars funktion försämrades drastiskt med tiden) är att de är vattenavvisande. Första året kunde jag kuta i princip torrskodd och värdet av det ska som sagt inte underskattas... Men de är som traktorer. Och läcker numer som ett såll.