lördag, april 06, 2013

Ibland måste man vara snäll mot sig själv...

Jag har ju lite en dipp just nu. Känner mig oinspirerad, ur form och allmänt usel. Idag skulle jag springa med Ida. Det kändes lite motigt med långpass även om det såklart skulle bli kul att träffa henne.

För att över huvudtaget ta mig ut behöver jag truga mig själv. Jag började med en god stor frukost (haloumiostmackor, yoghurt, lyxig müsli samt en stor latte). Därtill satte jag på mig mycket kläder för att aldrig behöva bli det minsta kall. Mys i ull trots plusgrader. Jag fyllde sedan vattenflaskan med god hemmagjord saft istället för tråkigt vatten). Jag valde också att ta bussen till tåget (vanligtvis springer jag såklart, det är bara 2,5km. Det kändes för långt. Så illa är det. Typ.). På väg till Norrköping kändes det dock att dessa ansträngningar inte var nog. Pressbyrån hade 50% rabatt på glass... Ibland måste man helt enkelt vara extra snäll mot sig själv!

Inga kommentarer: