måndag, april 23, 2012

Vad gör livet värt att leva?

Här kan man svara stort och svävande; kärlek, vänskap, att våga...

...eller hitta lyckan i det lilla. Som samtidigt, sammantaget blir det stora. För mig är det (utan inbördes ordning):


  • Tidiga sommarmornar där dimman stiger ur skogen (ni vet, då när älvorna ännu inte somnat?)
  • Kaffe med mjölk i skogen eller på en solig gräsplätt
  • Tussilago
  • Rena lakan (ni som inte ha en hund som grusar ned fattar nog inte denna)
  • Skogsturer (fjäll går också bra!)
  • Jordgubbar med glass, eller blåbär med mjölk
  • Mitt hjärtas familj 
  • Varm choklad och apelsin på vintern
  • En glad hundpuss
  • Solvarma barrstigar
  • En varm hästmule
  • Rödvin, en filt, tända ljus och solnedgång vid torpet
  • Plockgodis
  • Mörka insjöar och djupa skogar. Och porlande bäckar och blommande ängar!
  • Svampställen
  • Gläcken (min farmor & farfars stuga i skogen där jag spenderat stora dela av min barndom)
  • En kram
  • Vackra vyer
  • Modiga människor
  • Hav av vitsippor

2 kommentarer:

C sa...

Åh vilken härlig känsla jag fick i kroppen av att läsa det här! Uppskattar själv allt du har på din lista! :)

Jonna sa...

Men åh, vilken lista! Jag drömde mig in i den och kan bara skriva under!