tisdag, januari 10, 2012

Alternativa januari??

Med enbart en mara sprungit hitintills i år är jag inte supernöjd med årets inledning, längdmässigt. Dock har jag köpt ett halvårskort på mitt lokala (400m bort...) friskis-gym. För att tjäna på detta istället för ett (eller två?) 10 kort behöver jag gå fler än 20 gånger. Jag har satt en (skamm)gräns på 30 gånger fram till juni. Puh! Men det är en medveten satsning att bygga styrka inför BAMM!

Utöver det går jag och P en kurs i klättring! Det är skoj men verkar dyrt i längden med all utrustning. I helgen tar jag igen med långpass, så även den 28:e vad det verkar :-)

I övrigt, var får jag tag på en sådan här? En must-have!


4 kommentarer:

Anonym sa...

De går att hitta nära Nordpolen har jag för mig :)

LL sa...

Nu blev jag nyfiken. Vilken sort klättring går ni kurs i?

All klättring behöver inte vara dyr. Väljer du bouldring behöver du i princip bara ett par skor!
Men tex alpin och höghöjdsklättring blir ju riktigt dyrt i gengäld när man förutom den klätterspecifika utrustningen även behöver varma kläder, tält etc.

Karin sa...

Laila, vi går en topprepskurs så att vi kan få klättra och säkra på väggar inomhus. Lite bouldring ingår också. Det vi behöver är sele, säkring, karbiner, skor. Typ.

Höghöjdsklättring är nog inte riktigt vi ännu, vi är ju rookies!

Carina sa...

Jag kör också en massa styrka nu för tiden. Köpte ett halvårskort som jag faktiskt utnyttjar rätt bra!

Klättring är superkul, jag klättrade jättemycket innan jag började springa. Ni kommer ha superkul i klätterhallen!