lördag, juli 17, 2010

Spindel!! (eller "torpet är ett zoo 2")


Som jag tidigare sagt är vårt torp lite av ett zoo. Ser ni spindeln på bilden? Ursäkta dålig kvalitét, men förutom att slå alla storleksrekord för en normal eller extrastor svensk spindel så var den även snabbare än en gepard. De är MINST (och då menar jag MINST) 5cm i diameter. Kroppen är större än en femma. Den bor vid vår brygga. Känns sådär mysigt. Nämde jag att den både kan gå på vatten och simma??

Fler djur. I vår regntunna hittades - och räddades - nyligen en liten ödla och just nu sitter jag i lusthuset och lyssnar på de fågelungar som bor här (hungrigare än Max vad det verkar). Getingarna och myrorna tävlar om att bygga nya bostäder.

Efter att ha rivit ned gamal panel på ena kortsidan så kunde vi konstatera att hyresgästerna där valt att flytta ut (okänd art träätare). Dock utan att flyttstäda. De lämnade ett spår av pulvriserade brädor efter sig. Och (aningen märkligare) ett bläckhorn samt en ringklocka till en cykel... ???

1000-TACK KÄRA MAMMA OCH ROLF FÖR HJÄLPEN!!

3 kommentarer:

Carina sa...

Vilken läbbig en, den där spindeln!! Ibland är jag glad att jag bor i storstan :-)!!

Matilda sa...

Ok, om möjligheten skulle uppstå kommer jag nog avstå dopp hos er... SCARY spindel!

Matilda sa...

Gaaaah! Den där var inte alltför trevlig!!!