måndag, mars 22, 2010

Kjesarinnan av Portugallien...

Tre Babes på beachen!

Med 137km löpning, tre yogapass, fyra styrkepass, lite cykling mm är jag nu (med en god portion vemod) åter i Svea.

Jag har haft en fantastiskt bra vecka! Jag har umgåtts med syster och mamma och en massa inspirerande löparnördar, jag har sprungit nästan 10 mil med "legenden" Rune Larsson och tränat intervaller med Maratonvinnaren Anders Szalkai. Jag har (på en vecka!) fått in två ultrapass men även två kvalitetspass (snabbdistans 5km och långa intervaller). En imponerande, men kanske inte en superbra combo...

Jag och ultralöparen Cilla på Bergspasset 44km.

Jag har sprungit på BARMARK i shorts och linne, mitt vatten har inte frusit i camelbacken och broddar har varit onödiga. Jag har sprungit i solvarm sand på stranden och svettats i backarna i bergen. Jag har dessutom kommit in som första dam (fjärde person) i en tävling! (Inte vunnit, det var en "pricka tiden" tävling, jag missade stort)

...och om du inte tror mig (alternativt vill veta mer ;-p ) så var TV4 Sport där och filmade alltihopa! Från mitten av april kommer jag att synas på TV på TV4 Sport. En kanal som förhoppningsvis rätt få har...

"Seger"intervju med TV4 efter att ha gått i mål som första dam. Inte varje dag det händer...

5 kommentarer:

Carina sa...

Åhh, vad härligt du också verkar ha haft det. En vecka i Portugal på våren är verkligen en härlig energiboost!

cecilia sa...

Det där som du skriver om; barmarken, linne och shorts, stranden... det ÄR en underbar vecka att få vara med om!

Höjdaren sa...

Grattis! Snart får du skriva "Känd från TV" längst upp på bloggen, alltså. Kul erfarenhet att ha sprungit med Rune!

Avundssjuk är bara förnamnet.

Sofie - Radhusmamman sa...

Oj oj oj. Nu blir jag riktigt avundsjuk. Jag var i Portugal för 3 år sedan och har nog aldrig varit med om en bättre träningsvecka.
Ska hålla ögonen öppna efter dig på TV :)

Och tack så mycket för grattis-hälsningen! Då var man 2-barnsmamma då.
Dags att skaffa en dubbel-löpvagn kanske, ger lite extra belastning i uppförsbackarna ;)

Karin sa...

Låter som en helt jätte härlig vecka! Kul att du kommer att ses på Tv4 Sport!