tisdag, mars 11, 2008

Var det ljus...

... och det blev ljust!
Helt otroligt så oändligt plågsamt långsamt det blir höst men så kvickt det blir vår(igt)!! Jag åkte till Paris i torsdags och i måndags när jag gick upp så var det ljust! För bara nån vecka sedan fick jag ju ha cykellyse när jag cyklade från stationen i Flen en timme senare!
H Ä R L I G T !

Resan till Paris var jättelyckad, fast vi hade gärna sett lite mer av solen och haft det lite varmare. Men vi åt god mat, såg Mona-Lisa och 10000 andra tavlor som jag (med några FÅ undantag) inte har en aning om varför de hänger på Louvren. Louvren var ett gigantiskt museum med en helt fantastiskt samling konst (det kunde till och med jag fatta med blotta ögat). Absolut värt ett besök, eller två för vi hann nog inte med mer än en bråkdel.

Förutom museum, sightseeing och kyrkor hann vi med lite shopping. Jag köpte en rosa jacka. Den får mig att se ut lite som en maräng och jag känner mig löjligt flickaktig i den och får osökt känslan av att jag är Dorothy i Trollkarlen från OZ. Den är givetvis jättefin och faktiskt rätt inne. Den var dock hemskt dyr och jag funderar lite på om jag inte redan är trött på den...

Dagens citat kommer från en fransman som mer eller mindre la krokben på mig i tunnelbanan:

Säg förlåt för F-N!

(...eller, det är åtminstonde kontentan i vad han sa,
jag har ju lite svårt med språket va...)

Inga kommentarer: